GEMPAR SELURUH FILIPINA BILA BUDAK MENUNJUKAN WANG SYILING 50SEN MALAYSIA. INI LAGENDA WANG SYILING 50SEN DARI KOMANDO MALAYSIA UNTUK SULTAN SULU YANG RAMAI TIDAK TAHU!!

Loading...

Loading...

Gempar, seluruh Filipina gempar apabila seorang budak menunjukan wang syiling 50sen yang baru milik Malaysia yang diberikan kepadanya oleh seorang lelaki yang menaiki sebuah kereta berwarna hitam .. Mau terkencing Kiram bila tengok budak ni pegang Syiling 50 Sen Malaysia..hahahahahhaha

Ingat tak lagi satu peristiwa yang cukup menggemparkan, seorang budak kecik yang bermain-main di depan rumah kepala lanun sulu, jamalul kiram di beri syiling 50 sen malaysia? peristiwa itu berlaku kira-kira 2 tahun lepas sewaktu insiden lahad datu tengah panas…

Ini lanjutan cerita pasal syiling 50 sen itu…

“..A young boy explains to media how passengers of a black car gave him Malaysian 50 cent coins and took pictures of the house of Sulu Sultan Jamalul Kiram III, in Maharlika Village, Taguig City, south of Manila, on 7 March 2013″

Kisah ni gempar jugak.. kita gempar di Malaysia ni.. korang tak fikir Kiram. Terkencing ketakutan sampai minta bantuan Polis Filipina untuk guard rumah dia. Mana pergi 10,000 askar dia aku pun tak tau. Banyak blog tulis kisah ni tapi so far takde yang detail. Jadi MMP dapatkan sendiri ceritanya dari tuan punya badan. Maka dapat lah saya korek cerita ni. Nama di rahsiakan ofcoz tapi beliau perkenalkan diri sebagai Sam.. aduih aku kenal lagi sorang Sam yang suka tinggal2 kan tanda kat kem tentera orang ni.. orang yang sama ke.

Apapun ini kisah nye. Jangan percaya atau terlalu serius ini masih hanya kisah lagenda yang bakal terpahat lama dalam sejarah ketenteraan kita.

Loading...

Pada awal tahun 2013 Malaysia dikejutkn dengan siri pencerobohan bersenjata yg mengejutkan di negeri sabah oleh tentera sulu atau lebih layak digelar penceroboh bersenjata. Pendek cerita ops daulat pun dilancarkan. Sepanjang tempoh ops daulat banyak kejadian dan siri serangan dan serang balas berlaku.. Begitu juga provokasi yang dilakukan oleh pihak penceroboh agar dapat melemahkan semangat anggota keselamatan kita. Dan dalam banyak2 siri provokasi yg dilancarkan ada 1 yg menarik perhatian agensi keselamatan kita yg sekali gus merentap semangat kepahlawanan mereka.

Masihkah anda ingat sultan sulu menggembar gemburkan cerita bahawa mereka mampu menawan sabah dlm masa hanya 2jam?!! setelah beberapa jam kenyataan itu dikeluarkan maka seorang anggota komando GGK yg berpangkat **** bernama Sam telah dipanggil oleh seorang pegawai tinggi polis di lokasi yang dirahsiakan.

Satu soalan sahaja yg ditanya ” hah komando apa cerita?”..soalan ringkas tersebut dijawab dengan ringkas oleh abg sam “dato bagi sy 30 minit saja biar saya bersiap “.. pegawai tinggi polis tersebut hanya memberi cabaran ringkas ” hah apa tunggu lagi, jalan…”

Tanpa memakai uniform dengan senjata, sekeping papan dan tiga keping duit 50 sen beliau menuju ke lokasi kiram dengan sebuah bot, beliau kemudian berenang ke pantai. Tiba di pantai Sam bersiap2. Beliau tidak bersuara, beliau membuat mental note kedudukan beliau berpandukan ingatan sahaja. Sam kemudian mencuri pakaian di sebuah rumah dan menuju ke rumah kiram.

Setelah mengenakan pakaian dia terus menuju ke rumah sultan sulu dengan berlagak seperti orang tempatan, dia mahir dengan tagalog dan dialek sulu . Setiba nya ke lokasi beliau membuat pemantauan, beliau tandakan kedudukan pengawal, berapa kekuatan, dan mula merangka2 jalan untuk menyusup masuk. Beliau rancang laluan masuk dan kontinjensi jika di kesan, laluan melarikan diri, dan juga orang2 tertentu yang beliau boleh hubungi jika keadaan menjadi tak terkawal.

Kemudian pada masa yang beliau sendiri tetapkan beliau berjalan ke rumah tersebut. Rumah tersebut tidak dikawal rapi, ramai orang keluar masuk melalui berberapa titi2 kayu. Setelah sampai depan rumah sultan sulu Sam memanggil seorang budak lelaki dan mengupah budak tersebut sebanyak 50sen utk menyerahkan duit tersebut kepada sultan sulu, sebaliknya duit tersebut diserahkn kepada pengawal sultan .. pengawal tersebut yang tidak memahami menyeerahkan duit syiling tersebut kepada sultan sulu..

Dengan sekelip mata gempar la manila dengan kejadian tersebut.. sultan sulu pun kecut telur dan minta jaminan keselamatan dari kerajaan Philippine.. bayangkan duit 50sen mampu menggetarkan telur para2 pahlawan sulu..

Loading...

Benar atau tidak kisah ni saya pun tak tau.

Tetapi, ini bukan satu-satunya kes yang dilaporkan. Ada juga cerita kehebatan Komando Malaysia yang menceroboh kem askar Singapura seperti cerita di bawah ni:

KOMANDO MALAYSIA CEROBOH KEM TENTERA SINGAPURA TANPA DIKESAN!

MEMALUKAN! Malu sungguh Singapura apabila Komando Malaysia menceroboh masuk Pangkalan Udara Singapura di Bukit Batok dengan menampal Stamp Malaysia pada misil dan menukarkan bendera Singapura kepada bendera Malaysia di atas meja Pegawai Memerintah Pasukan itu di Singapura.

Jikalau kita merujuk di atas laporan-laporan ketenteraan dan propaganda-propaganda yang selalu dimainkan oleh Singapura yang sentiasa mendabik dada bahawa merekalah jaguh ketenteraan di Nusantara, mereka sepatutnya tidak lupa bahawa Angkatan Tentera Malaysia merupakan pasukan pertama berjaya memusnahkan ANCAMAN KOMUNIS di dunia pada era pasca penjajah.

Tiada negara di dunia yang mampu mengatakan bahawa mereka berjaya menghapuskan KOMUNIS kecuali tentera Malaysia! Ia belum lagi merujuk kepada misi-misi pengaman yang disertai oleh Malaysia. Pasukan Tentera Malaysia sememangnya sentiasa digeruni dan disegani kawan dan lawan.

Keberanian pasukan tentera Malaysia sememangnya tidak dapat dinafikan terutamanya ketika misi menyelamat Pasukan RANGERs Amerika Syarikat di Mogadishu suatu ketika dahulu.

Peristiwa yang meragut nyawa seorang Pasukan Tentera Malaysia dan 9 mengalami kecederaan yang berlaku pada 3 Oktober 1993 itu mendapat perhatian dunia apabila mereka dengan beraninya bergerak kekawasan COMBAT ZONE dan berjaya menyelamatkan Pasukan Renjer Amerika Syarikat. Sebuah majalah di Amerika Syarikat melabelkan pasukan tentera MALAYSIA sebagai “GUN SHY”, mengiktiraf Pengorbanan dan keberanian Pasukan Tentera Malaysia.

Loading...

Adalah salah anggapan apabila Singapura menganggap Pasukan Tentera Malaysia disamakan dengan Pasukan Tentera di Negara Timur Tengah yang tidak pernah atau jarang sekali melakukan Operasi Latihan kecuali Negara IRAN. Padahal Malaysia mempunyai kekuatan dan sejarah panjang yang sangat cemerlang di dalam peperangan ketika menentang Komunis. Latihan Ketenteraan juga kerap dilakukan oleh Pasukan Tentera Malaysia dengan menggabungkan kekuatan darat, laut dan udara.

Sungguhpun askar-askar Singapura dilatih oleh Israel, hakikatnya mereka takut Mati kerana mereka adalah YOUNG OFFICER yang tiada pengalaman peperangan. Berbeza dengan Malaysia yang sanggup berkorban nyawa dan badan demi negara tercinta!

sumber:http://virality666.com/global/lagenda-50-sen-dari-komando-malaysia-untuk-sultan-sulu-betul-atau-mitos/

Loading...
Loading...

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*